مقالات

انتخاب روتختی مناسب

انتخاب روتختی مناسب

از جمله بخش های مهم هر خانه ای، اتاق خواب ها می باشد. این فضا ها معمولا جایی برای آرامش هستند. از این رو توجه به زیبایی و سادگی آن امری مهم و حائز اهمیت است. یکی از اِلمان های مهمی که در ظاهر اتاق ها بسیار تاثیر گذار است، روتختی ها هستند. این محصولات در زیبایی یک اتاق نقش اول را دارند. از رو برای انتخاب روتختی مناسب باید موارد زیادی را در نظر داشت.

اگر قصد خرید انواع روتختی را دارید، با ما همراه باشید تا مهم ترین نکات برای انتخاب این محصولات را برای شما بررسی نماییم. 

مهم ترین نکات برای انتخاب روتختی مناسب

روتختی فیلی

  • توجه به سایز روتختی

مسلما اولین و مهم ترین مسئله برای انتخاب روتختی مناسب، توجه به سایز آن می باشد. اکثر تخت های یک نفره و دونفره معمولا دارای سایز مشخصی می باشند. و شما با توجه به سایز تخت خود، می توانید مدل های مختلف روتختی مدنظر خود را خریداری نمایید. سایز های استاندارد روتختی برای تخت های یک نفره و دونفره به شرح زیر می باشد.

    1. سوپر 180 سانتی: 200*180
    2. دو نفره 160 سانتی: 200*160
    3. یک نفره 120 سانتی: 200*120
    4. یک نفره 90 سانتی: 200*90
  • توجه به رنگ برای انتخاب روتختی مناسب

امروزه تنوع بالایی از انواع روتختی در فروشگاه های مختلف وجود دارد. از این رو مشتریان برای انتخاب روتختی مناسب با رنگ فضای اتاق و سایر اکسسوری گزینه های زیادی را پیش رو دارند. پس گاهی این تنوع موجب سردرگمی شما در تصمیم گیری می شود. پس اگر می خواهید که به سرعت بهترین رنگ روتختی را برای تخت خواب خود انتخاب نمایید، این سه نکته را همیشه به خاطر بسپارید.

    1. برای روتختی های طرح دار، تنایب رنگ را ترکیبی از رنگ اتاق، رنگ مورد علاقه و رنگ تخت در نظر بگیرید. و سعی کنید رنگ زمینه روتختی متناسب با رنگ دیوار اتاق باشد. و طرح های آن، ترکیب رنگ مورد علاقه و رنگ متناسب با بدنه تخت.
    2. برای روتختی ساده می توانید از رنگ های متضاد با دیوار اتاق استفاده نمایید. در این موارد اگر رنگ تختخواب شما سفید باشد، جذابیت بیشتری در دکور اتاق دارد. برای مثال اگر دیوار پشت تخت شما آبی است، روتختی ها سفید، صورتی، نارنجی، طوسی بهترین گزینه برای شما می باشد.
    3. روش سوم که راحت ترین روش است، انتخاب روتختی مناسب و هم رنگ با سایر اجزا اتاق است. مثلا اگر اتاق شما به رنگ سبز است، می توانید از روتختی سفید با طرح های سبز استفاده نمایید.

انتخاب روتختی مناسب

  • انتخاب روتختی های با کیفیت

نکته حائز اهمیت بعدی در انتخاب روتختی مناسب، توجه به کیفیت جنس پارچه آن است. زیرا ما مدت زمان طولانی به خصوص در طول شب در تخت خواب خود در حال استراحت هستید. و پوست شما مستقیما با این محصولات در ارتباط است. در صورتی که انواع روتختی کیفیت مناسبی نداشته باشد، در برخی مواقع به دلیل عدم عبور هوا موجب بروز عارضه های پوستی می شوند.

بهترین جنس پارچه های روتختی عبارتند از: کتان، نخ پنبه، ساتن و مخمل است. که هر کدام از آن ها در فصول مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • قابلیت شستشو روتختی

آخرین مسئله برای انتخاب روتختی مناسب توجه به قابلیت شست و شو روتختی این محصولات است. زیرا ست های روتختی شامل قسمت های مختلفی از جمله: روبالشی، رو تشکی، ملحفه و دیگر موارد این چنینی می باشند. که به دلیل تعریق بدن، بهتر است هرچند وقت یکبار شسته شوند. پس روتختی هایی را انتخاب نمایید که ضمن زیبایی دارای قابلیت شست و شو نیز باشند.

انتخاب روتختی مناسب

جمع بندی

همانطور که از مطالب فوق الذکر دریافتید، انواع رو تختی از مهم ترین محصولات دکوری برای زیبایی بیشتر اتاق خواب است. و از آنجایی که این محصولات دارای تنوع بسیاری هستند، برای انتخاب روتختی مناسب، برای خرید آن ها باید نکات مختلفی را در نظر گرفت. شما با توجه به نکاتی که در این مطلب بیان شد، بهترین انتخاب را خواهد داشت.

اگر قصد خرید رو تختی با بهترین کیفیت در انواع طرح و رنگ را دارید، می توانید با مراجعه به وب سایت اصلی فروشگاه رو تختی اسامیس ایده آل، از تنوع بالای محصولات این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *