مقالات

انواع رو تختی

انواع رو تختی

رو تختی ها یکی از ملزومات هر اتاق خوابی برای زیبایی بیشر دکوراسیون آن می باشد. استفاده از این محصولات موجب می شود تا تخت و ظاهر شما همیشه ظاهری مرتب و زیبا داشته باشد. برای انتخاب و خرید این محصولات باید اِلمان های بسیاری را درنظر داشت. از این رو انواع رو تختی را می توان بر اساس این اِلمان ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمود.

جنس پارچه، طرح، رنگ، اندازه و…. از ویژگی هایی هستند که می توان با توجه به آن ها بهترین رو تختی های تک نفره و دو نفره را خریداری و استفاده نمود. در واقع این دسته بندی ها به شما کمک می کند که با انواع روتختی را بهتر بشناسید. و با فیلتر نمودن هر کدام از این ویژگی ها با سرعت بیشتری به گزینه دلخواه خود برسید. برای آشنایی بیشتر با این اِلمان ها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های مهم برای انتخاب انواع رو تختی

انواع رو تختی

  • توجه به جنس پارچه

به طور کلی انواع روتختی ها، از الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی یا ترکیبی از این دو الیاف تولید می شوند. هر کدام از این الیاف ها دارای ویژگی منحصر به فرد خود می باشند. و شما با توجه به نیاز خود می توانید هر یک را انتخاب و خریداری نمایید.

    1. الیافت های طبیعی، به پارچه هایی مانند پنبه، کتان و ابریشم که بافت نرم و لطیفی دارند، اتلاق می شود. این محصولات معمولا ضد حساسیت بوده و قابل تنفس هستند.
    2. الیاف های مصنوعی برعکس طبیعی، زبر و خشن، حساسیت زا و غیر قابل تنفس هستند. و در پارچه هایی مانند پلی استر و اکریلیک وجود دارد.
  • انتخاب درست طرح و مدل 

تنوع بالای انواع رو تختی موجب شده است تا هر  فردی با هر سلیقه ای بتواند محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نماید. اما برای انتخاب راحت تر، طرح های مختلف رو تختی را به دسته های مختلفی تقسیم بندی نمودیم. شما با توجه به این دسته بندی ها و دکوراسیون اتاق خود، می توانید هر یک از این محصولات را انتخاب و خریداری نمایید.

      1. مدل های طرح دار: این مدل رو تختی ها دارای جزئیات تزئینی و جلوه داری هستند. و معمولا در طراحی رآن ها از هنرهای اپلیکه دوزی، دانتل دوزی و گیپور دوزی در دوخت پارچه رویه آن ها استفاده می شود.
      2. مدل های ساده و اسپرت: بر خلاف مدل قبلی، روتختی های ساده و اسپرت معمولا تک رنگ بوده یا دارای طرح های کوچک و مینیمال می باشد. این مدل دارای طرفداران بسیاری می باشد. و در تمام دوره های زمانی جزو طرح های ترند محسوب می شود.
      3. انواع طرح و مدل های سنتی: افرادی که علاقه‌مند به هنر باستان ایرانی هستند، می توانند با استتفاده از این طرح های رو تختی جلوه ای خاص را برای اتاق خواب خود به وجود آورند.
      4. طرح و مدل های چاپی و سه بعدی: خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و وجود تکنیک های خاص مثل پیگمنت، امکان چاپ طرح های دلخواه روی پارچه انواع رو تختی وجود دارد.

خرید رو تختی

  • انواع رو تختی بر اساس تعداد تکه

در هنگام خرید رو تختی توجه نمایید که این محصولات برا اساس نوع طراحی شامل انواع لحاف، کاور لحاف، رو دشکی، رو بالشی، رو تشکی، کوسن و کاور کوسن می باشد. شما با توجه به این نکته می توانید تعداد تکه مورد نظر خود را برای خرید این محصولات انتخاب نمایید.

نکته: حداقل تعداد تکه های یک ست سرویس روتختی ، ۳ تکه است و شامل 1 روتختی و 2 روبالشی است.

  • اندازه انواع رو تختی

مهم ترین و اصلی ترین معیار خرید انواع رو تختی، اندازه آن می باشد. در واقع شما به گونه ای این محصول را باید انتخاب نمایید که نه خیلی کوچک باشد و از زیر آن تشک معلوم شود، و نه خیلی بزرگ که روی زمین بیافتد و مرتبا کثیف شود.

از این رو تولید کنندگان روتختی ها را بر اساس سایز استاندارد تخت دو نفره، تک نفره، کودک و نوزاد تولید می نمایند. و شما با توجه به این نکته می توانید محصول مورد نظر خود را متنایسب با سایز تختتان خریداری نمایید.

انواع رو تختی

جمع بندی

همانطور که از مطالب فوق الذکر دریافتید، انواع رو تختی از مهم ترین محصولات دکوری برای زیبایی بیشتر اتاق خواب است. و از آنجایی که این محصولات دارای تنوع بسیاری هستند، برای انتخاب بهتر، آن ها را با توجه به یکسری ویژگی های مهم به دسته های مختلفی تقسیم بندی می نمایند. و شما با توجه به این دسته بندی ها بهترین انتخاب را خواهد داشت.

اگر قصد خرید رو تختی با بهترین کیفیت در انواع طرح و رنگ را دارید، می توانید با مراجعه به وب سایت اصلی تولیدی رو تختی اسامیس ایده آل، از تنوع بالای محصولات این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *