مقالات

بهترین پارچه روتختی

بهترین پارچه روتختی

خواب، یکی از بهترین راهکار ها برای استراحت بدن و آرامش جسم و روح است. از این رو به غیر از آرامش و سکوت مکانی که در آن هستید، کیفیت تجهیزات مورد استفاده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال خوابیدن بر روی لحاف و تشکی که یک کاور نرم و لطیف دارد، آرامش فوق العاده ای برای شما ایجاد می نماید. در غیر این صورت اگر سرویس خواب شما دارای کاور و روکش بی کیفیت باشد، در طول شب گرمای آزار دهنده ای باعث تعریق و بیدار شدن شما از خواب می شود. و یا حتی در اثر شست و شو بعد از مدتی پارچه آن از بین می رود. در نتیجه شما مجبور به تعویض کاور روتختی و لحاف سرویس خواب خود هستید. از این رو در این مقاله بهترین پارچه روتختی که می توان از آن به عنوان روکش تخت و لحاف استفاده نمود، بررسی می نماییم.

انواع بهترین پارچه های روتختی

خرید روتختی

  • پارچه نخی سوزنی برای انواع روتختی

در تولید این نوع از بهترین پارچه های روتختی، میزان نخ بیشتری نسبت به پارچه‌های ژاکارد به‌کار رفته است. از این رو از تعریق بیش از حد جلوگیری می کند. این پارچه ها علاوه‌بر طول عمر بالا، طرح های متنوعی نیز دارند، که موجب محبوبیت آن ها در بین دیگر محصولات می شود. همچنین کیفیت آن ها به گونه ای است که شست و شو مداوم باعث آسیب به آن ها نمی شود.

  • پارچه های پنبه ای، بهترین پارچه های روتختی

خنک و نرم ترین نوع پارچه ها، پارچه های پنبه ای می باشند. هرچه بیشتر از این پارچه ها استفاده نمایید، در گذشت زمان نرم تر می شوند. اما همچنان دوام و ظاهر خود را حفظ می نمایند. از طرفی بسته به نوع الیاف آن میزان پرزدهی و آبرفت آن ها کم است. همچنین پارچه های پنبه ای مقرون به صرفه تر از دیگر پارچه ها می باشند. از این رو این پارچه ها، بهترین پارچه روتختی شناخته می شوند.

  • استفاده از پارچه کتان با کیفیت

پارچه‌های کتان از مواد غیرسلولزی مثل پنبه تشکیل شده اند. از طرفی در طراحی پارچه‌های کتان، درصد به‌کاربردن پنبه به‌حدی است که علاوه‌بر استحکام بالای پارچه، نرمی و لطافت آن نیز حفظ شود. از این رو این پارچه به عنوان بهترین پارچه روتختی برای تشک مهمان و یا استفاده شخصی شناخته می شود. پارچه کتان استحکام بیشتری نسبت به دیگر پارچه ها دارد. چون بخشی از آن با ناخالصی‌هایی مثل کریستالین ساخته شده است. از طرفی مقاومت بالایی نسبت به گزیدگی و حمله حشرات، رطوبت و پوسیدگی دارد. به همین دلیل،همیشه به عنوان یکی از بهترین گزینه های انواع روتختی شناخته می شود.

جمع بندی

شناخت جنس های مختلف پارچه به شما کمک می‌کند تا مطابق با نیازتان پارچه مناسب تشک را انتخاب کنید. از جمله الیاف کاربردی در بهترین پارچه روتختی پنبه، کتان، نخ می باشد. البته پارچه های کیفیت بالای دیگری نیز وجود دارد که بنا بر سلیقه خودتان می توانید از آن ها استفاده نمایید.

به طور کلی توجه نمایید درصورتی‌که پارچه از الیافت طبیعی نباشد، احتمال حساسیت یا ناراحتی‌های پوستی وجود دارد. برای انتخاب بهترین جنس پارچه می‌توانید از راهنمایی کارشناسان فروشگاه اسامیس ایده آل کمک بگیرید. این مجموعه ارائه دهنده بهرین روتختی ها در طرح های متنوع و انواع بچگانه تا دو نفره می باشد. و شما با توجه به نیاز و سلیقه شخصی می توانید هر یک از آن ها را خریداری و استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *