مقالات

مدل های مختلف روتختی طرح دار

در گذشته اکثر خانواده های ایرانی هنگام استراحت و خواب شبانه از لحاف و تشک های سنتی استفاده می نمودند. اما با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فرهنگ ها، استفاده از تخت خواب در بین جوامع گوناگون و همچنین ایران بسیار متداول شد. به طوری که امروزه در هر یک از اتاق های منزل حداقل یک دست سرویس خواب تک نفره و یا دو نفره وجود دارد. به همین علت استفاده از روتختی برای محافظت و همچنین زیبایی ظاهری تختخواب ها مانند اکثر لوازم خانه، ضروری می باشد. این محصولات برای محافظت از تخت و تزئین آن مورد استفاده قرار می گیرند. تنوع طرح، رنگ، مدل و اندازه این محصولات بسیار بالا می باشد. از روتختی های ساده گرفته تا مدل دار ها، هر کدام در اندازه های مختلف دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. در این مطلب قصد داریم تا ویژگی های مهم روتختی های طرح دار را برای شما بررسی نماییم.

با استفاده از این محصولات شما می توانید یک تغییر فوق العاده و چشمگیر در ظاهر اتاق خود ایجاد نمایید.

روتختی طرح دار چیست؟

یک سرویس یا ست روتختی ، مجموعه ای چند تکه اعم از: رو بالشتی، ملحفه، کاور تشک و غیره می باشد. که از آن ها هنگام خواب بر روی تختخواب ها استفاده می شود. تعداد تکه در این سرویس ها بنا بر نیاز شما و سایز تخت متفاوت می باشد. همچنین هر کدام از آن ها دارای انواع مختلفی همچون: روتختی های طرح دار و بدون طرح هستند.

در بین انواع روتختی، مدل های طرح دار باعث تغییر ظاهری بیشتری در اتاق خواب شما می شود. همچنین تنوع مدل آن ها در رنگ های مختلف موجب شده است که هر فردی حداقل یک نمونه از این محصولات را انتخاب نماید. از طرفی امکان ست نمودن آن ها با سایر اجزا اتاق نیز بسیار راحت تر می باشد. به همین علت می توان گفت که این مدل روتختی ها بسیار پرطرفدار و کاربردی هستند.

اگر درحال تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود و یا و درحال خرید جهیزیه هستید، بعد از انتخاب تمامی وسایل اتاق خواب و چیدمان آن، باید به سراغ انتخاب روتختی بروید. در واقع روتختی تکمیل کننده دکوراسیون اتاق خواب شماست و صد البته تأثیر بسیار زیادی در زیبایی اتاق خواب شما دارد. در ادامه این مطلب ویژگی های مهم برای انتخاب این محصولات را برای شما بررسی می نماییم.

روتختی طرح دار

ویژگی های مهم برای خرید روتختی های طرحدار

  • توجه به سایز تخت، هنگام خرید روتختی‌ها

برخی افراد هنگام خرید انواع روتختی اصلا به سایز تخت و ارتفاع آن توجه نمی کنند. از این رو در برخی موارد بعد از خرید محصول مورد نظر کوچک و یا کوتاه است. با اینکه اکثر تخت های تک نفره و دونفره دارای سایز استاندارد و مشخص هستند، اما گاهی برای محصولات سفارش ممکن است کمی تفاوت در اندازه ها وجود داشته باشد. بنابراین قبل از انتخاب روتختی های طرح دار، حتما باید تخت‌تان را اندازه بگیرید.

تخت دو نفره عرض 160 و تخت یک نفره عرض 90 متداول ترین سایز های سرویس خواب می باشند. به همین علت تنوع روتختی برای آن ها بسیار بالا است. اما برای تخت های دو نفره عرض 140 یا 180 و تخت یک نفره عرض 120 تنوع روتختی‌ها محدود تر است. به همین علت نیازمند زمان بیشتری برای پیدا نمودن محصول مناسب هستید.

  • انتخاب رنگ و طرح مناسب برای خرید روتختی طرح دار

بعد از اینکه سایز روتختی خود را به درستی انتخاب نمودید، نوبت به انتخاب طرح و رنگ روتختی می باشد. برای انتخاب رنگ روتختی می توان از رنگ های مکمل یا رنگ متضاد اتاق خواب خود استفاده نمایید. و این موضوع کاملا سلیقه ای است. اما توجه نمایید هرچه تنوع طرح و رنگ بین رنگ های اتاق و روتختی طرح دار کمتر باشد، زیبایی کلی فضای اتاق شما بیشتر می شود. زیرا ازدیاد رنگ موجب می شود تا طراحی فضای اتاق خیلی زود شما را خسته نماید

اگر روتختی شما دارای طرح های بسیار شلوغ می باشد، برای اتاق خواب های ساده مناسب است. و بالعکس، استفاده از روتختی های ساده برای اتاق های شلوغ بسیار کاربردی است.

  • جنس و کیفیت پارچه

در صورتی که جنس پارچه روتختی شما از کیفیت لازم و کافی برخوردار باشد، تا مدت های طولانی می توانید از این محصولات بدون تغییر رنگ و یا شکل، درست مثل روز اول استفاده نمایید. در واقع روتختی های طرح دار و با کیفیت بسیار ماندگار هستند. و نیاز به بارها هزینه برای تعویض این محصولات ندارید. پس می توان گفت از لحاظ اقتصادی برای شما به صرفه تر هستند.

  • امکان شست و شو راحت روتختی طرح دار

به طور کلی شست و شو روتختی دارای قوائد و نکات مخصوص به خود می باشد. اما به هر حال جنس پارچه و مدلی که انتخاب می نمایید در راحتی شستن آن نیز بسیار تاثیر گذار است.

بهتر است مدل هایی از روتختی طرح دار را انتخاب نمایید که شست و شو آن، شما را به دردسر نیاندازد. برای مثلا محصولات مروارید دوزی شده را نمی توان با ماشین لباس شویی و یا حتی دست به راحتی شست! و برای شست و شو آن ها لازم است از افراد متخصص کمک بگیرید.

روتختی طرح دار

جمع بندی

همانطور که از مطالب فوق الذکر دریافتید، انواع روتختی های طرح دار از مهم ترین محصولات دکوری برای زیبایی بیشتر اتاق خواب است. و از آنجایی که این محصولات دارای تنوع بسیاری هستند، برای انتخاب روتختی مناسب، باید ویژگی های مختلفی را در نظر بگیرید. از این رو در این مطلب، مهم ترین ویژگی ها برای خرید این محصولات را برای شما بررسی نمودیم.

اگر قصد خرید رو تختی با بهترین کیفیت در انواع طرح و رنگ را دارید، می توانید با مراجعه به وب سایت اصلی تولیدی رو تختی اسامیس ایده آل، از تنوع بالای محصولات این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *