مقالات

نکات مهم و کاربردی برای شست و شو روتختی

شست و شو روتختی

هنگامی که لحاف و یا روتختی شما بنا بر دلایل مختلفی لک و یا کثیف می شود، بهتر است در اولین فرصت آن را بشویید. و برای خراب نشدن ظاهر و پارچه روتختی، بهتر است این کار را به متخصصین این زمنیه و خشک شویی ها بسپارید. اما در برخی موارد ممکن است شما امکان دسترسی به خشک شویی را نداشته باشید. پس شست و شو آن باید توسط خودتان انجام گیرد. در چنین مواردی بهتر است با یک سری اصول اولیه برای شست و شو روتختی آشنا شوید.

در این مقاله نکاتی که شما را در شست و شو راحت تر این محصولات یاری می نماید را آموزش می دهیم. تنها کافی است که شما طبق موارد زیر عمل نمایید. در این صورت کمترین آسیبی برای روتختی شما به وجود نمی آید.

شست و شو روتختی

  • از بین بردن لکه ها قبل از شست و شو روتختی

قبل از اینکه روتختی خود را در ماشین لباسشویی بیاندازید، باید هر نوع لکه قابل مشاهده ای را از بین ببرید. برای این کار یک مایع ظرفشویی را رقیق  نموده و یا از ترکیب آب و جوش شیرین استفاده کنید. همچنین اگر روتختی شما سفید است، نصف فنجان سفیدکننده را با یک لیتر آب خنک ترکیب نموده و روتختی خود را به مدت 5 دقیقه در آن قرار دهید.

نکته: برای اینکه در حین شست و شو روتختی آسیبی به آن ها وارد نشود، حتما قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی درزهای پاره شده را بدوزید. و همچنین نخ‌های شل را سفت کنید.

  • از ماشین لباس شویی ظرفیت مناسب برای شست و شو استفاده نمایید.

همانطور که می دانید اندازه ی روتختی ها معمولا بزرگ می باشد. از این رو باید در دستگاهی با فضای کافی شست و شو شوند. پس هنگام شست و شو روتختی بهتر است هیچ چیز دیگری در ماشین لباس شویی نیاندازید. زیرا در صورتی که روتختی شما جایی برای چرخیدن نداشته باشد، به احتمال زیاد الیاف و یا پشم شیشه داخل آن، فشرده می شود. از این رو محلول آب و شوینده به همه جای آن نمی رسد و درنتیجه لحاف خوب تمیز نمی‌شود.

معمولا حجم مورد نیاز برای شست و شو لحاف تک نفره، یک ماشین لباس شویی 5 کیلویی و برای لحاف‌های دونفره، ماشین 8 کیلویی است. با این حال در صورتی که روتختی های خود را از فروشگاه اسامیس ایده آل تهیه نموده اید، برای راهنمایی بیشتر می توانید با این مجموعه در تماس باشیدو فروشندگان فروشگاه اسامیس ایده آل با توجه به جنس روتختی شما، نکات لازم را به شما آموزش می دهند.

دمای شستن روتختی

  • توجه به مواد شوینده و دمای مناسب آب

برای شست و شو روتختی ها به هیچ عنوان از مواد شوینده آنزیم‌دار استفاده نکنید. فقط مواد شوینده ملایم و بدون آنزیم برای شستن لحاف و روتختی مناسب می باشد. آن ها در صورتی که دمای مناسب را مطابق با دمای درج شده روی لیبل آن‌ها تنظیم نمایید.

نکته: اگر جنس رو تختی شما به گونه ای است که هنگام شست و شو امکان رنگ دهی وجود دارد، دمای سرد یا ولرم (کمتر از 30 درجه سانتی‌گراد) برای شست و شو ان ها پیشنهاد می شود. از طرف دیگر، آب گرم‌تر با دمای 60 تا 90 درجه سانتی‌گراد الثیر بهتری در زدودن آلودگی‌ها دارد. پس در‌صورتی‌که به لحاف آسیبی نزند، ماشین لباسشویی را روی دماهای بالاتری در این محدوده تنظیم کنید.

  • بعد از شست و شو روتختی آن را در جای درست پهن کنید.

آخرین مرحله بعد از شست و شو رو تختی قراردهی آن در محلی مناسب برای خشک شدن است. دقت نمایید جایی را برای اینکار انتخاب نمایید که حدالامکان موجب چروک شدن رو تختی نشود. برای مثال آن را از رخت آویز پهن کنید. و وقتی آب آن خارج شد، آن را روی سطح صاف و تمیزی بیاندازید.

شست و شو روتختی

جمع بندی

در این مطلب نکات لازم برای شست و شو روتختی به صورت اصولی را بررسی نمودیم. شما می‌توانید انواع روتختی قابل شست و شو خود را با همین نکات به راحتی بشویید.

البته توجه نمایید که یک شست و شو موفق کاملا با جنس روتختی شما مرتبط است. در صورتی که روتختی شما کیفیت لازم را نداشته باشد، حتی با رعایت تمامی این نکات ممکن از بعد از مدت کمی تغییر حالت داده و یا رنگ آن از بین برود. از این رو شما می توانید بهترین روتختی را در انواع: کودک، تک نفره و دو نفره و سایر ملزومات را از فروشگاه اسامیس ایده آل خریداری و استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *